לימודי אופטיקה

היום אפשר ללמוד אופטיקה ואופטומטריה גם בקורסים קצרים וגם כתואר. הנה פירוט של כמה מהאפשרויות, וגם המלצות וטיפים.

מה זה לימודי אופטיקה?


אופטיקה היא למעשה מתחום הפיזיקה, והיא מסבירה את תכונות קרני האור. גם חוש הראייה שלנו מבוסס על קרני האור ולכן האופטיקה מתקשרת לתחום הראיה. בלימודי אופטיקה במטרה להיות אופטימיטריסט לומדים גם הרבה מתחום הפיזיקה, שכן הוא דרוש לצורך הבנת הראייה והתאמת המשקפיים לצורך תיקון הראייה.

למה כדאי ללמוד אופטיקה?

קיימים 2 סוגים של אופטיקאים. אופטיקאי מסוג 1 מעט יותר מוגבל בעבודה שלו וצריך השגחה של אופטיקאי בדרגה בכירה יותר. אופטיקאי מסוג 2 יכול לקבל רישיון לפתוח עסק עצמאי ולעבוד בתור אופטיקאי באופן עצמאי או בחנויות אופטיקה.

כיום בנוסף ללימודי תואר באופטומטריה קיים גם קורס אופטיקה הנמשך כשנתיים, כאשר בתום הקורס אפשר לעבור מבחן ממשלתי באופטיקה ולעסוק כאופטיקאי בחנות אופטיקה. קורס אופטיקה מקנה הכנה לבחינות הרישוי הממשלתיות לדרגת אופטיקאי מסוג 2 וגם נותן כלים לעבודה המעשית בחנות.

קורס אופטיקה למעשה מאפשר לכם לאחר לימודים של שנתיים כבר למצוא עבודה ולכן זהו תחום מומלץ, במיוחד לאנשים מביננו שלא מעוניינים בתואר שלם או שלא מצליחים להגיע לתנאי קבלה של תואר באופטומטריה.

תחום האופטיקה הולך וגדל כיום ולכן יש דרישה גבוהה לאופטיקאים. אפילו אם תבחרו ללמוד קורס אופטיקה תוכלו לפתוח עסק עצמאי ולהגיע למשכורות גבוהות. בוודאי שגם אם תבחרו ללמוד תואר באופטיקה או באופטומטריה יהיה לכם אפילו יותר אפשרויות עבודה.

איפה אפשר ללמוד אופטיקה?

הלימודים לתואר ראשון נמשכים 4 שנים ברוב המוסדות. בין המוסדות בהם ניתן ללמוד אופטיקה:
  • אוניברסיטת בר אילן
  • המכללה האקדמית הדסה ירושלים
בנוסף, בחלק ממוסדות הלימוד מתקיימים לימודים של שנתיים לקורס אופטיקה כאשר לרוב מדובר בתנאי קבלה נמוכים יותר מאלו של התואר. הנה כמה מוסדות בהם אפשר ללמוד קורס אופטיקה:
  • דיפלומה – בי"ס ללימודי תעודה והסמכה של האוניברסיטה הפתוחה
  • המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה
כמה עולה לימודי אופטיקה?

מחיר לימודי אופטיקה תלוי במוסד בו בחרתם ללמוד. אם אתם מעוניינים ללמוד אופטיקה באוניברסיטה מדובר בשכר לימוד אוניברסיטאי (קצת פחות מ10,000 ₪ לשנה, אך זה לא מדויק כי המחיר משתנה בהתאם למשתנים רבים). המכללות השונות הן לעיתים דורשות גם כן שכר לימוד אוניברסיטאי, אך לעיתים המחיר גבוה יותר. אף על פי כן, שימו לב שאם מדובר בקורס אופטיקה במכללה הרי שזהו קורס קצר יותר ולכן מדובר בלימודים זולים יחסית בסך הכל.

מאמרים דומים:
לימודי הנדסה
אתרים על מכללות

תגובות