לימודי ביטוח - איפה ללמוד?

איך לומדים להיות סוכן ביטוח? האם אפשר לשלב זאת עם תואר ראשון? בכתבה הבאה נסביר לכם על לימודי ביטוח ונציג לכם רשימה של מכללות המציעות לימודי ביטוח. כנסו לכתבה לכל הפרטים.

מצד אחד, להיות סוכן ביטוח הוא לא דבר קל. סוכני ביטוח תמיד במרדף אחר לקוחות חדשים ובהסברים חוזרים על הפוליסות השונות. מצד שני, כמות גדולה לקוחות תעניק לכם הכנסה יציבה ותניב רווחים נאים. אך לפני הכל ישנו חוק בישראל הדורש מכל מי שרוצה להיות סוכן ביטוח להיות בעל תעודת ובעל רשיון לעסוק בביטוח. אז הנה קצת מידע על לימודי ביטוח בישראל.

לימודי ביטוח - סוגים

לימודי הביטוח בישראל נחלקים לשני סוגים עיקריים: קורס סוכני ביטוח לתעודה ולימודי ביטוח לתואר ראשון. נסביר על כל אחד מהסוגים ונציג בסוף הכתבה רשימה של מכללות המציעות לימודי ביטוח בכל הסוגים.

קורס סוכני ביטוח - לימודי תעודה

כפי שציינו, כדי להיות סוכן ביטוח בישראל, יש לעבור מבחן הסמכה ע"י משרד העבודה. הקריטריונים לקבלת רשיון סוכן ביטוח הם מבחן ביסודות, תקופת התמחות של שישה חודשים ובחינות גמר. לקבלת כל המידע על המבחן ותהליך קבלת הרשיון לסוכני ביטוח לחצו כאן לאתר הרשמי של אגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר.

ישנם מכללות רבות בישראל המציעות קורס ביטוח לקבלת תעודה בלבד. לימודים אלו נחלקים ללימודי ביטוח כללי (אלמנטרי) וביטוח פנסיוני. לאחר לימודים אלו ועמידה בכל הדרישות והקריטריונים, תקבלו תעודת סוכן מתמחה ורשיון לעסוק בביטוח. ברוב המוסדות, לימודים אלו נמשכים כשנה וחצי ונלמדים פעם או פעמיים בחודש כלימודי בוקר או לימודי ערב.

כמה עולה קורס סוכני ביטוח?

מחיר ממוצע של קורס ביטוח במכלות השונות נע בין 3000 ש"ח ל-5000 ש"ח.

לימודי ביטוח - תואר ראשון

בשנים האחרונות הצטרפו מכללות המציעות שילוב של לימודי ביטוח עם תואר ראשון. לימודים אלו מתאימים למי שרוצה להתקדם ולהתפתח בתחום ביטוח ולהשתלב בתפקידים ניהוליים שונים בענף הביטוח או כיועצים פנסיונים בענפים מקבילים כמו שוק ההון, משפט וכד'. לימודי תואר לביטוח נמשכים שלוש שנים.

מכללות ללימוד ביטוח

להלן רשימה של כמה מוסדות ומכללות המציעות ליומדי הסמכה לסוכני ביטוח וכן לימודים המשלבים תואר אקדמי עם לימודי ביטוח:

המכללה האקדמית נתניה - מכללה זו מציעה בבלעדיות תואר ראשון בביטוח הכולל לימודים אקדמיים לתואר ראשון כולל הכנה למבחן רשיון יועץ השקעות וביטוח פנסיוני.

המכללה למינהל - מציעה לימודי ביטוח ומאפשרת בחירה בין קורס ביטוח כללי או ביטוח פנסיוני ושילוב בין שניהם.

רשת עתיד - רשת מכללות המציעה קורסים להכשרת סוכני ביטוח ומכינה את התלמידים לעמידה במבחני ההסמכה של משרד האוצר.

מכללת מגמות - מכללה זו מציעה בין היתר קורס יועצים ומשווקים לביטוח פנסיוני. המכללה ממוקמת בפתח תקווה.

המרכז האקדמי כרמל - היחידה ללימודי חוץ במרכז האקדמי כרמל בחיפה מציע באיזור הצפון קורס ייעוץ ושיווק פנסיוני לבחינות הרישוי וההסמכה לקבלת רשיון סוכן ביטוח.

האם אפשר ללמוד לבד למבחן ההסמכה לסוכני ביטוח?

האתר הבא מציע לימוד עצמי לקבלת רשיון סוכן ביטוח כולל ספרי לימוד המכינים את הלומדים למבחן ההסמכה ומצהיר על אחוזי הצלחה גבוהים.

מאמרים קשורים:
לימודי שמאות

תגובות