לימודי קולנוע

איפה מציעים לימודי קולנוע בישראל? מה לומדים בקורס? כמה זה עולה? תשובות לשאלות אלו ואחרות, תוכלו למצוא בכתבה הבאה שלנו.

 
תחום הקולנוע והטלוויזיה הישראלית התפתח מאוד בשנים האחרונות והנה רק עכשיו אנו מדווחים כי שוב סרט ישראלי מתמודד על פרס האוסקר לסרט הזר הטוב ביותר. בעקבות התפתחות זאת הרבה מאוד מכללות לקולנוע נפתחו בשנים האחרונות ומציעים לימודי קולנוע משולב עם לימודי תקשורת.

בכתבה הבאה בדקנו איזה מכללות מציעות קורס קולנוע בישראל? מהם המחירים הממוצעים עבור לימודים אלו ועוד מידע רב בעניין. להלן רשימה של כמה מכללות המציעות לימודי תקשורת וקולנוע:

תקשורת וקולנוע - סמינר הקיבוצים

מכללת סמינר הקיבוצים מציעה מסלול לימודים קולנוע ותקשורת לתואר בהוראה B.Ed בן 4 שנים. הלימודים מחולקים לארבעה חלקים - לימודי תקשורת וקולנוע עיוניים, לימודים מעשיים, לימודי העשרה ולימודי חינוך והוראה.

מחירים - שכר לימוד בסמינר הקיבוצים הינו שכר לימוד אוניברסיטאי בתוספת אגרות שונות.

לימודי קולנוע בקמרה אובסקורה

בית הספר לאומנות קמרה אובסקורה מציע לימודי קולנוע במסלול של ארבע שנים כאשר הלימודים הם לימודי בוקר. הלימודים משלבים את כל מכלול התחומים של הקולנוע כגון תסריט ובימוי עלילתי ותיעודי, עריכה דיגיטאלית, צילום וכו'. במקביל, מציעה המכללה לימודי ערב במסלול של שנתיים (3 פעמים בשבוע) שנועדו להקנות ידע טכני ומעשי בתחום הקולנוע והטלוויזיה.

מעלה - לימודי קולנוע, טלוויזיה ואומנות

מכללת מעלה מציעה ונועדה בעיקר לציבור הדתי לאומי המעוניין ללמוד ולעסוק בקולנוע וטלוויזיה. בית הספר מציג שני קורסים עיקריים - לימודי תסריטאות ולימודי בימוי והפקה. מסלול הבימוי וההפקה הוא למעשה המסלול הראשי ונמשך 4 שנים כאשר מסלול התסריטאות מהווה לימודי השלמה בלבד. בשנים האחרונות ישנו שיתוף פעולה בין מכללת דוד ילין למעלה ותלמידים במכללה יכולים לקבל תואר ראשון בהוראה באמצעות השלמה בדוד ילין.

מחירים: 14,000 ש"ח לשנה במסלול הבימוי והפקה, 5000 ש"ח לשנה עבור מסלול תסריטאות. בנוסף ישנו תשלום על סך 300 ש"ח לשנה עבור דמי שכלול.

המרכז האקדמי ויצו חיפה - לימודי קולנוע 

המרכז האקדמי בחיפה שבצפון מציע שני מסלולי לימוד לקולנוע - מסלול לתואר ראשון ומסלול לתואר בהוראה. תוכנית הלימודים עבור התואר הראשון מקיפה וכוללת את כל תחומי הקולנוע כגון עריכה, צילום, בימוי, תסריט, סאונד ועוד. הלימודים כוללים לימודים תיארוטיים ולימודים מעשיים.

לימודי קולנוע וטלוויזיה במכללת ספיר

גם מכללת ספיר שבדרום מציעה לימודי קולנוע לתואר ראשון מלא במסלול של 4 שנים. הלימודים מציעים את כל תתי התחומים של הקולנוע והטלוויזיה בצורה תיאורטית ומעשית.

מחירים: שכר הלימוד במכללת ספיר הוא שכרל לימוד אוניברסיטאי כפי שנקבע ע"י משרד החינוך.

לימודי קולנוע באוניברסיטה הפתוחה (ביה"ס חשיפה)

מכללת חשיפה מציעה מספר קורסים לקולנוע קצרים וממוקדים כגון קורס תסריטאות, קורס ערכה ופוסטפרודקשן, עריכה קולנועית, לימודי טלוויזיה, תחקיר וביומי דוקומנטריים ועוד. כל הלימודים הם יחסית קצרים (עד מסלול של שנה אחת בלבד) אך ניתן לשלב את הלימודים עם תואר ראשון מלא דרך האוניברסיטה ה פתוחה.

מכללת מנשר - לימודי קולנוע

מכללת מנשר לאומנות מציעה אף היא מסלול מלא של לימודי קולנוע של ארבע שנים ובנוסף, מציעה המכללה גם לימודי ערב למסלול לימודי קולנוע של שנה אחת (3 קורסים בני 3 שעות שבויות כל אחד). המכללה ממוקמת בתל אביב.

לימודי קולנוע בירושלים

מכללת סם שפיגל שבירושלים מציעה מספר מסלולים ללימודים לקולנוע וטלוויזיה כאשר המסלול המלא נמשך ארבע שנים. מסלולים נוספים שתוכלו למצוא במכללה הם מגמת תסריטאות (מסלול של שנתיים), והפקה יוזמת (3 שנים).

מחירים: נכון להיום, מחיר שכר הלימוד במכללה למסלול המלא הינו 16,000 ש"ח לשנה + דמי שכלול שיכולים להגיע עד ל-1000 ש"ח.

לימודי קולנוע במכללת בית ברל

במכללת בית ברל שנמצאת באיזור השרון תוכלו לבחור ביען שני מסלולים של לימודי קולנוע - לימודי תעודה ולימודים לתואר ראשון בחינוך הוראה (B.Ed). לימודי התעודה נמשכים ארבע שנים.

מחירים: גובה שכר הלימוד בבית ברל הוא שכר לימוד אוניברסיטאי.

מאמרים קשורים:
איפה כדאי ללמוד סאונד
קורס צילום

תגובות